“Instrumente TIC în managementul clasei de elevi” program de formare complementar înscris în Lista programelor complementare naționale în baza Notei nr. 1241/DGMRURS/ 31.05.2023, 18-20 credite profesionale transferabile (60 ore); Grup tinta: Personal didactic de predare, personal didactic auxiliar și personal didactic cu funcții de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar.
Programul de formare propus corespunde rigorilor impuse prin Legea Învățământului Preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, precum şi a Ordinului nr. 4.224/6.07.2022 emis de ME.
La nivelul conţinutului, se remarcă noutatea, calitatea şi diversitatea informaţiei, asigurată de specialiştii pentru acest domeniu. La nivelul activităţilor propriu-zise, se remarcă diversitatea şi caracterul interactiv al metodelor de structurare a cunoştinţelor şi de formare a competenţelor, modalităţi diverse de evaluare şi autoevaluare a competenţelor.
Programul de formare complementar este structurat pe trei module: Modulul I – Managementul clasei de elevi, Modulul II – Comunicare eficientă în clasa de elevi și Modulul III – Tehnologii interactive de comunicare la clasă.
Programul „Instrumente TIC în managementul clasei de elevi” îşi propune identificarea şi accesarea unor resurse moderne – din domeniul TIC – privind dinamica strategiilor de intervenţie de la nivelul procesului de management al clasei de elevi, din perspectiva necesităţii corelării programelor şcolare cu cerinţele pieţei muncii. Se are în vedere relaţia dintre abilităţi/deprinderi/competenţe (educaţia tradiţională) vs. „unităţi de competenţe” ale educaţiei ȋn general, refeitor la modul în care va arăta în viitor piața muncii.
Programul de formare este proiectat modular cu umătoarele finalităţi:
1. Identificarea principalelor strategii de strategiilor de intervenţie de la nivelul procesului de management al clasei de elevi;
2. Schimbarea comportamentală şi atitudinală în vederea creşterii gradului de implicare în adoptarea deciziilor şi a strategiilor non-conflictuale de la nivelul clasei de elevi;
3. Însuşirea cunoştinţelor şi acumularea deprinderilor practice privind rolul TIC în procesul de predare-învăţare –evaluare.
Scopul programului de formare este formarea şi dezvoltarea abilităților şi competențelor necesare personalului didactic din învățământul preuniversitar în vederea utilizării de instrumente TIC, metode şi strategii interactive la nivelul managementului clasei de elevi.
Obiectivele generale ale programului de formare sunt:
1. Inițierea cursanților în utilizarea instrumentelor TIC în vederea stabilirii strategiilor de intervenție la nivelul procesului de management al clasei;
2. Identificarea barierelor de comunicare în medierea conflictelor în mediul şcolar, utilizând strategii şi tehnici specifice, în sopul facilitării dialogului şcoală- familie – comunitate;
3. Aplicarea de metode și programe de intervenție socială și educativă în scopul adaptării și integrării sociale și socio-profesionale în conformitate cu principiile educației pentru dezvoltare durabilă;
4. Proiectarea unui demers educativ, valorificând cunoștințele și deprinderile practice prin utilizarea de modalităţi concrete de aplicare TIC în procesul de predare-învăţare -evaluare.Programul „ Instrumente TIC în managementul clasei de elevi” se adresează tuturor categoriilor de personal didactic şi se încadrează în sfera educaţiei permanente, având ca scop formarea continuă pentru optimizarea exercitării funcţiei formative, de comunicare şi relaţionare intra – intersistemică prin formarea şi dezvoltarea competenţelor personalului din învăţământul preunivesitar în scopul integrării metodelor şi tehnologiilor intercative în procesul educaţional.
Cursul se desfasoara online. Are durata de 60 ore, din care 30 ore meeting online si 30 ore online learning (30 ore intalnire meet cu formatorul, 30 ore pt rezolvarea temelor si realizarea portofoliului).
Durata in online meeting este de 7 zile ( de luni pana vineri in intervalul 16:00 – 20:00, iar in ziua de sambata in intervalul 9:00 – 15:00.
Nr de persoane maxim pt o grupa este de 25.
Forma de evaluare este prin prezentarea unui portofoliu ( se posteaza pe platforma google – classroom), iar cursantii nu participa la evaluare. Evaluarea va avea loc la 15-18 zile de la finalizarea cursurilor meeting online.